SSG

Døgnservice:

70 15 38 00
SSG historie

8 års strategisk tilbageblik

2016

SSG køber hovedparten af MicroClean aktivteterne og overtager medarbejderne.

2015

Ny ledelse genskaber fokus på kerneværdierne i at drive skadesserviceforretning og fokus går fra vækst til kundetilfredshed, styr på processerne og sikring af en fornuftig indtjening til investering i fremtiden. SSG stopper med at deltage i større entrepriseropgaver og der investeres i at bringe industriservice forretningen op som en selvstændig forretningsenhed på linje med skadesservice. Thylkjær afdelingen i Århus sælges fra og håndværk bliver integreret i skadesservice rundt i resten af landet.

SSG starter op i Sverige med en investering i Crendo Fastighetsforvaltning AB, der er en ejendomsservice virksomhed med aktiviteter i den sydlige del af landet. Omsætning på omkring 200m SKR og over 200 medarbejdere.

SSG er nu etableret i Danmark, Norge og Sverige.

2014

Et turbolent år, hvor SSG ekspanderer voldsomt og får lavet aftaler med hovedparten af de store danske forsikringsselskaber. Samtidigt mister SSG dog fokus på kerneværdierne i skadesservice forretningen og giver samlet et underskud.

2013

SSG opkøber malerfirmaet Bühring & Johansen i Herlev, samt tømrerfirmaet Thylkjær & Partner ved Tilst. SSG åbner nyt center i Frederikshavn.

2012

SSG opkøber to selskaber i Norge; Fønix Skadeservice og Fønix Mesterservice. De har til sammen en omsætning på 80 millioner norske kroner. SSG er fuldt etableret i Oslo, Bergen, Frederiksstad, Drammen, Stavanger, Follo og Trondheim.

I Norge rekrutterer SSG nye medarbejdere og har nu samlet set 450 ansatte. SSG fortsætter med at udvide markedet, både i Danmark og Norge, ved også at sælge ydelser til ikke-forsikringskunder såsom ejendomsselskaber, boligselskaber og industri.

Kapitalfonden Odin Equity Partners overtager 65% af aktiekapitalen og køber dermed Maj Invest Equilty og den del af de oprindelige stiftere ud.

2011

SSG får over 10.000 anmeldte skader på grund af vinterens tøbrud og sommerens skybrud. Samtidig udvider SSG sit eget hjemmemarked med et nyt kundesegment: Ikke-forsikringskunder.

SSG-5C er implementeret i første fase. Vores selvudviklede IT-system sparer tid og administrationsomkostninger for både SSG og kunder, der bliver integreret i et tæt samarbejde.

2010

SSG er nu markedsleder i Danmark inden for skadeservice og relaterede ydelser. SSG assisterer på storskader i udlandet og udvider med et nyt forretningsområde: Ejendomsservice.

Den største strategiske indsats er SSG-5C, et datafangstsystem, der giver sanitører mulighed for at oprette sager på skadestedet via trådløse tablets med touch screen. SSG deler data med kunderne, hvilket giver overblik, hurtigere processer, tilfredse kunder og billigere løsninger.

2009

Fokus er rettet mod de indre linjer. På at konsolidere den markante vækst og skabe stordriftsfordele, men også på at sikre innovation og optimere processer.

Året byder på ekstraordinær stor priskonkurrence og ugunstige markedsvilkår for skadeservice-branchen.

2008

SSG vil være landsdækkende og markedsledende. SSG ekspanderer markant og foretager betydelige strategiske investeringer i optimering af processer og arbejdsgange, i lokaliteter, vognpak og udstyr.

SSG etablerer 7 centre i vest og bliver samarbejdspartnere for kunderne på landsplan. Udvalgte forretningsområder som fugt, skimmelsvamp og industriservice bliver styrket.

Antal medarbejdere er 300. Kundelisten vokser betydeligt. LD Equity bliver medakktionær og tilfører selskabet ny kapital og ejer 35% af SSG.