SSG blev grundlagt i 1993 af Gunnar Andersen, Anders Kristensen og Kjeld Albrectsen som en dansk skadeservice leverandør. Virksomheden voksede hurtigt, og vi kan i dag kalde os for en del af verdens førende skadeserviceudbyder.
SSG opkøbes af BELFOR og bliver hermed en del af verdens største skadeserviceudbyder.
SSG opkøber skadedyrsvirksomheden KILTIN og tilbyder nu professionel og landsdækkende skadedyrsbekæmpelse. SSG styrker markedspositionen i Stockholm med opkøbet af selskabet Ovento, der er specialister på fugtskader.
Strategien for 2023 defineres og den danske drift samles under én samlet organisation mhp. på at styrke kundeoplevelsen på tværs af landet. Der igangsættes en omfattende digitalisering og modernisering af kernesystemer og udarbejdelse af branchens mest ambitiøse CSR strategi.
Kapitalfonden Polaris køber SSG og bliver de nye ejere. Samtidig tiltræder Carsten Fensholt som Group CEO.
SSG styrker yderligere tilstedeværelsen i Sverige med opkøb af EBE Gruppen, der er den førende leverandør af skadeservice i det vestlige Sverige.
SSG styrker sin position i Norden yderligere med et nyt opkøb i Sverige. Denne gang er det skadeservice virksomheden Corvara, hvor SSG overtager udvalgte dele af virksomhedens skadeservicevirksomhed. SSG er nu for alvor etableret i Skandinavien.
I årene fra 2013 til 2017, laver SSG en række strategiske opkøb, herunder Bühring & Johansen og MicroClean, og kommer ind på det svenske marked med en investering i den svenske ejendomsservice virksomhed Crendo.
Sonny Nielsen stopper som formand for Bestyrelsen for at påtage sig rollen som Group CEO, og SSG udnævner samtidig Uffe Iversen til Group CFO. I 2015 påbegynder den nye ledelse implementeringen af en ny strategi for virksomheden, og genopretter de gamle kerneværdier i SSG ved primært at fokusere på kundetilfredshed, få styr på processerne og sikre stabil indtjening til investering i fremtiden.
BWB Partners køber SSG og bliver hovedaktionær. Som følge heraf kommer SSG ind på det norske marked senere samme år ved at opkøbe to selskaber i Norge: Fønix Skadeservice og Fønix Mesterservice.
SSG får over 10.000 anmeldte skader på grund af vinterens tøbrud og sommerens skybrud. Samtidig udvider SSG sit eget hjemmemarked med et nyt segment: ikke-forsikringskunder.
SSG er blevet en foretrukken skadeservice leverandør til mange danske forsikringsselskaber, og udvider med et nyt forretningsområde: Ejendomsservice. En vigtig komponent i SSG’s forretning, det innovative datasystem SSG-5C, bliver implementeret og gør det muligt for vores sanitører at oprette sager på skadestedet via trådløse tablets med touch screen. SSG deler data med kunderne, hvilket giver overblik, strømlinede processer og en mere effektiv styring af ressourcerne.